mei 20, 2019 | Actueel | 0 Reacties

Pepermuntgeur doet verkopen

Geuren kunnen het koopgedrag van mensen sterk beïnvloeden. Amerikaanse wetenschappers zijn tot de ontdekking gekomen dat klanten vlugger naar een lekker ruikende winkel terugkeren dan naar een winkel waar een vieze of muffe lucht hangt.

De geur van pepermunt, maar ook van citrusvruchten doet de verkoop blijkbaar gevoelig stijgen.

Bovendien zijn ze van mening dat de koopwaar die ze zich in een milieu met een prettige geur aanschaffen, van een betere kwaliteit is dan die in andere verkooppunten. De geleerden kwamen verder tot de vaststelling dat consumenten vooral gesteld zijn op de geur van pepermunt en citrusvruchten.

De geur van gember heeft daarentegen een negatieve invloed op het koopgedrag. Tegenwoordig zijn er firma’s die zich daarmee bezig houden en afhankelijk van het product dat
te koop wordt gesteld in de winkel of warenhuis,
de ideale geur samenstellen.

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde

Winteruur gezonder dan zomeruur?

Het gaat binnenkort weer gebeuren: het zomeruur moet plaats maken voor het winteruur. De zon beslist wel wanneer het dag wordt of nacht, maar de overheid heeft ons verplicht daar op een ander moment rekening mee te houden: Het laatste weekend van oktober zetten we de...

Lees meer

Kan de herfst je ziek maken?

Het is zo ver. We zitten in de herfst. Dat betekent: vroeger donker, minder zon, koudere temperaturen en vochtige avonden en morgens, tenminste als het al niet regent. De herfst is een mooi seizoen, zorgt voor afwisseling in de natuur, de bonte kleuren, de bedauwde...

Lees meer

Schooljaar goed begonnen, is half gewonnen

Goed. We mogen weer naar de schoolbanken. Of dat goed is voor iedereen hangt natuurlijk een beetje van henzelf af, want een goede voorbereiding is noodzakelijk voor een goed schooljaar. Je kunt het schooljaar niet goed beginnen als je met tegenzin naar je fiets of...

Lees meer